Na tomto místě bych rád prezentoval fotografie zajímavých míst, která jsem navštívil, a která se týkají alespoň trochu železnice.
Obrázek se po kliknutí zvětší, po dalším kliknutí se opět zmenší.
V poledne dne 27.6.2015 zavítal k nám, do Chlumce nad Cidlinou, parní vlak, tažený lokomotivou 310.0 (Kafemlejnkem), vypravený z Jaroměře. Celý vlak je ve správě Železničního muzea výtopny Jaroměř. Této výtopně je již více jak 110 let a sdružení, které dnes v těchto prostorách působí, obnovuje jednak původní kolejová vozidla, tak i výtopnu včetně jejího přilehlého zařízení a okolí. Toto sdružení pořádá mnoho nostalgických akcí, které stojí zato navštívit či se jich zúčastnit. Výtěžek z těchto akcí pro veřejnost jde na obnovu dnes již skoro zapomenutého parního provozu a doby s ním spojené.
Odkaz na web http://www.vytopnajaromer.cz/index.php?str=uvod.
Vznik této dráhy o rozchodu 600mm se datuje od sklonku první světové války. Účel, pro který byla budována, byl svoz vytěženého zdejšího uhlí, později lupku - surovinu pro výrobu šamotu. Původní dráha vedla od štol do zastávky Veksl, odkud byla surovina dopravována do Mladějova lanovkou. Po dvou letech provozu byla drážka z důvodu bezpečnosti a spolehlivosti provozu prodloužena až do Mladějova. Tato úzkokolejka rozhodně stojí za shlédnutí, neboť kromě vlaku taženém parní lokomotivou, je možno se svézt i důlním vlakem taženým dieselovou lokomotivou. Celá trať vede malebným krajem s pěknými výhledy a lesním porostem. Odkaz na web http://www.mladejov.cz/uvodni-stranka.
Úzkorozchodná dráha o rozchodu 760mm, jejíž vznik sahá až na samý konec 19.století s původním záměrem nejen zásobování cukrovaru ale i přepravy osob. Zapůjčený Malý Štokr od rakouského spolku Club760 dává této trati nezapomenutelný půvab. Odkaz na web http://www.osoblazsko.com/uvod/uzkokolejka.
Dráha sloužila pro odvoz vytěženého kaolinu. Dnes slouží zčásti pro turisty. Odkaz na web http://www.csimc.net/soos.php.
Původ této železniční dráhy sahá až do doby Rakouska-Uherska. Je tedy jasné, že se právě zde nachází nejvyhlášenější vyhlídka Járy Cimrmana, který byl na tomto místě vyloučen z přepravy, neboť se neprokázal platnou jízdenkou. Odkaz na web http://www.jhmd.cz.
Řepařská drážka pochází z přelomu 19. a 20. století a sloužila na svoz cukrové řepy z přilehlých polí v Polabí do jednotlivých cukrovarů. Odkaz na web http://zeleznicka.bloudil.cz/.