Motiv bude tvořit hlavní stanice na 2-kolejné trati se třemi nástupišti a depem s točnou. Z této stanice povede lokálka přes celé kolejiště s mnoha tunely a mosty do úvraťové stanice. Dalším motivem bude znázorněná širá 2-kolejná trať s autoblokem a zastávkou. Celé kolejiště propojují v "podzemí" tři skrytá nádraží se čtyřmi smyčkami a dvěma spirálami.
Celé kolejiště bude řídit software Railroad&Co, na kterém již úspěšně proběhly první simulace reálného provozu kolejiště. Na kolejišti bude probíhat střídání dne a noci se simulacemi počasí. Hlavní nádraží bude ozvučeno hlasatelem, lokomotivy budou vydávat reálné zvuky. Provoz bude na základě grafikonu. Ovládat vlaky bude možno i ručními ovladači, připojitelnými do konektorů po celém obvodu kolejiště.
Kolejiště bude vystavěno dle standardu NMRA (National Model Railroad Association), vybavené systémem DCC (Digital Command Control) se sběrnicí XpressNet (na bázi RS-485). Centrála je použita LENZ Digital plus s mnoha spínacími dekodéry a zpětnými vazbami. Lokomotivní dekodéry jsou použity ve valné většině zvukové.
Plánky viditelné i skryté části modelového kolejiště. Pro zajímavost je uveden také plánek kolejiště zakreslený do řídícího programu Train Controller.
Obrázek se po kliknutí zvětší, po dalším kliknutí se opět zmenší.
Plánek viditelné části kolejiště
Plánek viditelné části kolejiště
|
Plánek skryté části kolejiště
Plánek skryté části kolejiště
|
Plánek kolejiště zakreslený do řídícího programu Train Controller
Plánek kolejiště zakreslený do řídícího programu Train Controller
|
---|---|---|
Plocha kolejiště | 7,2 x 5,4 m; tvar „L“, z pěti, do sebe spojených dílů, každý díl je ještě složen ze dvou rámů |
Celková délka kolejí | 300 m, z toho cca 100 m viditelných |
Maximální převýšení kolejí | 650 mm |
Počet výhybek | 122 ks, z toho 18 anglických či 3-směrných |
Počet přestavníků | 140 ks |
Počet světelných návěstidel | 76 ks, z toho: 6 ks vjezdových 12 ks odjezdových 14 ks oddílových 42 ks seřazovacích a 2 ks samostatných předzvěstí |
Počet světelných návěstidel v tunelech (blokové) | 90 ks |
Počet mechanických návěstidel | 12 ks, z toho 3 samostatné předzvěsti |
Počet železničních přejezdů | 7 ks, z toho 3 chráněné závorami |
Počet souprav v provozu | 30, z toho 10 nákladních |
Příkon elektrické energie | 1350 W, z toho 600 W osvětlení nad kolejištěm a 250 W výp. technika |
Řídící stanice | PC s pěti monitory 27“ QHD, TrainController Gold 9.0 |